pierwsze efekty diety

Blog

Dynia - dlaczego warto ją jeść? Co przygotować z dyni?
Ciekawostki

Dynia - dlaczego warto ją jeść? Co przygotować z dyni?

Dynia jest bogata w beta-karoten i witaminę A, która zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wzroku oraz zmniejsza ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej. Beta-karoten zmniejsza ryzyko odkładania się złogów w tętnicach, chroniąc przed miażdżycą. Im miąższ jest bardziej wybarwiony, tym zawiera więcej beta-karotenu. Ponadto dynia bogata jest w witaminy z grupy B, potas, wapń i fosfor, natomiast praktycznie jest pozbawiona sodu, dlatego sprawdzi się idealnie dla osób zmagających się z nadciśnieniem.

dynia właściwości dyni pestki dyni jakie witaminy w dyni wykorzystanie dyni w kuchni
Dieta przy migrenie - co jeść gdy boli głowa
Porady Dietetyczne

Dieta przy migrenie - co jeść gdy boli głowa

Na migrenowe bóle głowy cierpi około 10-30% populacji, a problem ten dotyka częściej kobiet niż mężczyzn. Mimo, że przyczyny choroby nie są do końca znane, bóle mogą nasilać się pod wpływem emocji, wysiłku fizycznego, zmian pogody oraz ostrego światła, a wraz z nimi pojawia się światłowstręt, nadmierna wrażliwość na dźwięki, zapachy, nudności, a niekiedy również wymioty. Zdarza się, że przed wystąpieniem epizodu migrenowego może wystąpić tzw. aura w postaci ubytków w polu widzenia lub pojawienie się mroczków. Jednak niewiele osób wie, że odpowiednia dieta może przyczynić się do zmniejszenia tych dolegliwości.

migrena ból głowy przyczyny migreny czym jest migrena migrena a dieta co jeść gdy boli glowa
Masło klarowane - co to, zastosowanie, wpływ na zdrowie
Porady Dietetyczne

Masło klarowane - co to, zastosowanie, wpływ na zdrowie

Masło klarowane posiada wiele korzyści dla naszego organizmu. Działa łagodząco na układ trawienny oraz stany zapalne dzięki obecności kwasu masłowego, który wpływa na redukcję stanów zapalnych zachodzących w organizmie. Obecność przeciwutleniaczy i witamin szczególnie z grupy B,A,E wpływa korzystnie na kondycję skóry oraz układ odpornościowy. Spożywanie masła klarowanego przyczynia się do zwiększenia wydzielania soku żołądkowego, a obecność kwasu masłowego pozytywnie wpływa na działanie układu pokarmowego. Dodatkowo obecność witamin z grupy K i D wpływa korzystnie na stan układu kostnego i zapobiega rozwojowi osteoporozy.

maslo klarowane maslo ghee jak zrobic maslo klarowane zastosowanie masla klarowanego w kuchni
Dieta na zmęczenie i senność - co jeść, a czego unikać
Porady Dietetyczne

Dieta na zmęczenie i senność - co jeść, a czego unikać

Stres, nadmiar obowiązków lub praca fizyczna powodują, że nie wysypiamy się tak jak powinniśmy, jesteśmy rozdrażnieni lub odczuwamy ciągłe zmęczenie. Zdarza się również że mimo odpowiedniej ilości snu, zmęczenie nie ustępuje. Problem ten może nasilać się szczególnie w okresie wiosennym i jesiennym, choć nie tylko. Wszystko zależy od naszego trybu życia. Jedną z przyczyn złego samopoczucia może być nieodpowiednia dieta. Bez względu na to czy zmęczenie wynika ze zwykłego braku snu, przepracowania lub przyczyn wymagających zastosowania specjalistycznego leczenia, należy zawsze zwracać uwagę na skład spożywanych posiłków.

#stres #zmeczenie #zladieta #sennosc #dietanazmeczenie
Czy grillowanie jest rakotwórcze? Jak bezpiecznie grillować
Ciekawostki

Czy grillowanie jest rakotwórcze? Jak bezpiecznie grillować

Podczas grillowania dochodzi do powstawania niebezpiecznych związków m.in. wielopierścieniowych związków aromatycznych, które wytwarzają się podczas pirolizy tłuszczu kapiącego na rozżarzony węgiel. Są to jedne z najbardziej aktywnych czynników rakotwórczych jakie mogą występować w żywności. Szczególnie podczas grillowania mięsa o dużej zawartości tłuszczu (mięso wieprzowe) zwiększa się poziom WWA w produkcie, a im więcej tłuszczu w produkcie tym wyższe stężenie WWA.

#grillowanie #mieso
Czy kiełki są zdrowe?
Ciekawostki

Czy kiełki są zdrowe?

Kiełki roślin to prawdziwa bomba witamin i nie powinno ich zabraknąć w naszej codziennej diecie. Polecane są w szczególności w przypadku problemów zdrowotnych, osłabienia organizmu, przemęczenia i wynikających z tego niedoborów witamin i składników mineralnych.

#kielki #witaminy #zdrowie #rosliny
Zdrowie zaczyna się w jelitach – sprawdź jak o nie zadbać!
Porady Dietetyczne

Zdrowie zaczyna się w jelitach – sprawdź jak o nie zadbać!

Prawidłowa praca jelit jest niezwykle ważna dla dobrego funkcjonowania całego organizmu. Jeśli jelita nie są sprawne, choruje cały organizm. Przewód pokarmowy człowieka to doskonałe środowisko do zasiedlenia różnorodnych mikroorganizmów tworzących tzw. mikroflorę.

#jelita #zdrowie #probiotyki
Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu? Przyczyna obrzęków
Porady Dietetyczne

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu? Przyczyna obrzęków

Problem zatrzymywania wody w organizmie dotyka częściej kobiet niż mężczyzn. Objawia się przede wszystkim opuchlizną, obrzękami w okolicy kostek u nóg i dłoni oraz zwiększeniem masy ciała. Obrzęki mogą się pojawić o dowolnej porze dnia i wraz z nimi również rozdrażnienie, uczucie zmęczenia, problemy z koncentracją oraz wrażenie ciężkości.

#woda #obrzek #odwodnienie #pijwiecej #malosoli
Daktyle zdrowszym zamiennikiem słodyczy i cukru. Jak wpływają na nasze zdrowie?
Ciekawostki

Daktyle zdrowszym zamiennikiem słodyczy i cukru. Jak wpływają na nasze zdrowie?

Daktyle to słodkie owoce palmy daktylowej, które świetnie sprawdzają się jako alternatywa dla słodkiej przekąski. Są zdrowe, smaczne i bogate w wiele cennych składników odżywczych. Suszone daktyle są dobrym źródłem energii, posiadają dużą dawkę potasu, żelaza, fosforu, magnezu oraz witamin. Pozytywnie oddziałują także na kobiety w ciąży i karmiące.

#daktyle #zamiennikcukru #zamiennikslodyczy #suszonedaktyle
Dlaczego warto jeść buraki? Jak wpływają na zdrowie?
Ciekawostki

Dlaczego warto jeść buraki? Jak wpływają na zdrowie?

Buraki posiadają ogromne właściwości prozdrowotne, dostarczają dużo witamin i składników mineralnych oraz przyczyniają się do zwiększania zdolności wysiłkowych wśród sportowców.

#buraki #antyoksydanty #witaminy #ciąża #energia
Poprzednia
Następna