pierwsze efekty diety

Daktyle zdrowszym zamiennikiem słodyczy i cukru. Jak wpływają na nasze zdrowie?

Daktyle to słodkie owoce palmy daktylowej, które świetnie sprawdzają się jako alternatywa dla słodkiej przekąski. Są zdrowe, smaczne i bogate w wiele cennych składników odżywczych. Suszone daktyle są dobrym źródłem energii, posiadają dużą dawkę potasu, żelaza, fosforu, magnezu oraz witamin. Pozytywnie oddziałują także na kobiety w ciąży i karmiące.

Image

Badania wskazują, że istnieje związek pomiędzy jedzeniem daktyli a zmniejszeniem krwawienia po porodzie, łagodzeniem depresji poporodowej oraz wzbogacaniem mleka matki w elementy zdrowotne i odpornościowe istotne dla dziecka.

Jak daktyle wpływają na nasze zdrowie?

Owoce te są polecane osobom żyjącym w ciągłym stresie, ze względu na zawartość magnezu, który poprawia pracę serca oraz zmniejsza skutki uboczne długotrwałego stresu. Dodatkowo wapń łagodzi dolegliwości związane z menopauzą i osteoporozą.

Daktyle posiadają dużo błonnika, regulującego pracę jelit, antyoksydantów, zwiększających odporność organizmu w przypadku chorób lub stanów zapalnych, a także są doskonałym pokarmem dla osób aktywnych fizycznie ze względu na dużą dawkę energii, którą dostarczają.

Image

Inne korzyści zdrowotne wynikające z jedzenia daktyli :

·         korzystnie działają u osób cierpiących na zaparcia oraz pomagają w detoksykacji organizmu

·         wskazane są w przypadku chorób  serca

·         pomagają w rozwoju przyjaznych bakterii w jelitach i hamują wzrost patologicznych

·         są łatwostrawne

·         polecane w przypadku problemów jelitowych

·         zmniejszają ryzyko udaru oraz regulują układ nerwowy

·         pomagają w obniżaniu „złego” cholesterolu

·         pomagają zwalczać anemię

·         badania wykazały, że regularne jedzenie większej ilości świeżych daktyli może  poprawić jakość lipidów we krwi bez podnoszenia poziomu cukru 

Należy jednak pamiętać, że suszone daktyle pozostawiają na zębach cukrowy nalot, który powinniśmy po posiłku usunąć, aby uniknąć próchnicy.